Curriculum si competente. Un cadru operational (ASCR)
Editura | ASCR |
---|---|
ISBN | 978-973-7973-98-6 |
Data aparitie | 2010 |
Numar pagini | 125 |
După ce a replasat conceptul de curriculum în contextul contemporan al reformelor sistemelor educaționale, autorii revizuiesc noțiunea de competență. Foarte puțin curriculară, această noțiune ține mai degrabă de teoriile acțiunii. Autorii analizează câmpul semantic în cadrul căruia evoluează noțiunea de competență și propun o tramă conceptuală a acesteia. Ei prezinta competența ca pe o noțiune dinamica. Ea evoluează de la prelucrarea competentă a unei situații până la adaptarea ei în situații noi. Exprimarea ei în cuvinte este aceea care permite conceptualizarea ei și, mai apoi, adaptarea ei.
Lucrarea propune analize actuale ale conceptului de curriculum și ale noțiunii de competență. Foarte documentată, înscriindu-se într-un cadru teoretic bogat și actual, ea poartă, de asemenea, amprenta pragmatismului cercetătorilor de teren.
Aceasta lucrare se adresează tuturor celor care sunt interesați de reformele sistemelor educaționale. Aceștia vor găsi aici un ansamblu coerent de răspunsuri la întrebările pe care le suscită inevitabil o lume a educației în plină transformare.
Cartea de față este esențială pentru a înțelege:
- cum să construim un cadru curricular și un curriculum;
- ce relație este între un curriculum și programele de studii ale diverselor discipline;
- cum se definește și cum se construiește o competență;
- cum formăm competențele printr-un curriculum.