MATEMATICA. Manual pentru clasa a VII-a în limba germana (Sigma)
Clasa | Clasa a VII-a |
---|---|
Editura | Sigma |
ISBN | 978-606-707-395-3 |
Numar pagini | 192 |
Materie | Limba Germana, Matematica si explorarea mediului |
De ce să aleg manualul Editurii Sigma?
Manualul prezintă conţinuturile de algebră şi geometrie în unități de învățare succesive, desfășurate continuu pe o perioadă de 2-4 saptămâni, fiecare, și nu în două părți distincte. În acest fel, manualul răspunde optim provocării aduse de Programa școlară, care alocă o pondere mai mare conținuturilor de geometrie decât celor de algebră.
Avantaje:
- Se simplifică alcătuirea planificării și urmărirea realizării ei la clasă.
- Se realizează conexiuni firești la nivelul capitolelor între noțiunile predate, așa cum prevede programa școlară.
- Se exersează conținuturi de algebră în context geometric și invers.
Fiecare unitate de învăţare a manualului conține:
- un proiect care se derulează pe parcursul unității și care oferă prilejul de a aplica noțiunile învățate;
- un test de evaluare iniţială, care are dublu scop: atenționează asupra conceptelor cu care se operează în unitate și permite evaluarea nivelului de pregătire a elevului în momentul intrării în noul conținut, pentru eventuale activități remediale sau de progres;
- lecţiile în succesiune, fiecare urmată de un set de exerciții și probleme propuse – organizate pe 4 niveluri de dificultate;
- o sinteză formulată pe înțelesul elevilor referitoare la conținuturile învățate și la competențele formate în cadrul unității;
- două teste de evaluare sumativă, gradate ca dificultate și corelate cu competențele vizate.
Fiecare lecție a manualului:
– Are un fir logic în care se pornește de la o situație-problemă cu aplicabilitate practică:
- Analiza acestei situații-problemă generează obiectivul lecției, formulat ca o întrebare la care urmează să se răspundă prin învățarea noului conținut.
- Rezolvarea situației-problemă oferă o primă aplicație a noului conținut.
– Acoperă cu rigurozitate explicarea conceptelor prevăzute de programa școlară (prin definiții, reguli, demonstrații formulate clar și însoțite de o ilustrare care intensifică memorarea elementelor).
Problemele propuse:
– Sunt gândite pe 4 niveluri de dificultate, ceea ce permite ca:
- elevul să avanseze în ritmul său propriu, de la ușor la dificil;
- învățarea să fie personalizată – nivelul fiind marcat explicit, elevul poate opta să înceapă cu sarcinile elementare și să avanseze cât poate, sau se poate concentra direct pe sarcinile complexe (nivelurile 3 și 4);
- profesorul să identifice cu ușurință nivelul de competență al elevului, pentru a putea recurge la activități remediale sau de performanță.
Forme de evaluare în manual:
- Proiect
- Test inițial
- Verificarea nivelului de bază
- Evaluare sumativă
- Evaluare de 5 minute